2016. november 13., vasárnap

Malek Andrea

mondta nemrég egy interjúban, amikor a legkisebb gyereke kétlakiságáról faggatták, hogy milyen szegénynek: ide-oda utazik az édesanyjával két ország között, fél életét autópályán tölti, meg színházi próbákon, etc., etc.: 
van, aki a cirkuszi karaván közepébe születik, ez van.”

Nem teljesen véletlenül jutott ez eszembe persze. Csak sajnos túl későn. Akkor kellett volna, amikor azt a mondatot hallottam a munkahelyemen, ahova persze jobb híján időnként hétvégén/hóesésben/forró szélben is be kell hurcolnom a gyereket, ez az átgondolt mondat hangzott el: „milyen gyerekkor ez is, itt nőni fel.”

Milyen lenne, fasza, gondoltam dühösen, szerintem van rosszabb, de nem akarok tippeket adni.

Hogy nálunk így alakult, arról már mindent elmondtam, úgyhogy szerintem nem várok sokat - magamtól igen, de ez az én ügyem - , amikor azt szeretném, hogy kezeljük ezt tényként: így alakult, és nézzük azt, ebből mit lehet kihozni. Ahelyett, hogy hibát, bűnbakot, tanulságot, mit tudom én mit keresnénk. Vagy csodát várnánk a megvilágosító igazsággal.


Gondolom, mindenki a legjobbra törekszik. Maximum nem sikerül, de legyünk jófejek, tételezzük fel, hogy biztosan megpróbálta. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése